Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πρωινό σε… πακέτο

Γράφτηκε από την  Σεπ 02, 2019

Είναι γνωστό ότι ακόμα και το πιο απλό πρωινό εφοδιάζει το μικρό μαθητή με ενέργεια αλλά και καλή διάθεση για όλη την ημέρα!

Νέες ιατρικές έρευνες αποδεικνύουν δε ότι το σωστό πρωινό προλαβαίνει ή και βοηθά στην αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας, «χτίζει» γερά κόκαλα και εξίσου γερή οδοντοστοιχία. Δυστυχώς, όμως, τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερα παιδιά το παραλείπουν •με τα ποσοστά να κυμαίνονται κάτω από το 86% για τους μαθητές Δημοτικού και κάτω από το 70% για τους εφήβους. Ο λόγος; Πολυάσχολες μητέρες, άγχος, έλλειψη χρόνου, οικονομική κρίση.

«Δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από το να ξεκινά ένα παιδί τη μέρα του νηστικό», επισημαίνει η ενεργειακή διατροφολόγος και σύμβουλος αυτοβελτίωσης Ρένα Διπλάρη, συνεργάτης του Βιομοριακού Τμήματος του Πανεπιστήμιο του Βαλσάμπρο, στην Μπολόνια της Ιταλίας. Η ίδια υποστηρίζει ότι «η ετοιμασία, σε καθημερινή βάση, ενός σωστού πρωινού, δεν απαιτεί παρά ελάχιστο χρόνο και χρήματα, αρκεί να περιλαμβάνει οπωσδήποτε τρία βασικά “κομμάτια” της διατροφικής πυραμίδας»: Φρούτο (γιατί περιέχει υδατάνθρακες, βιταμίνες A και C και είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών) - Δημητριακά (επίσης για τους υδατάνθρακές τους, τη βιταμίνη Ε, το φολικό οξύ και την ενίσχυση της καρδιακής λειτουργίας) - Πρωτεΐνες (για το «χτίσιμο» του οργανισμού και το απαιτούμενο ασβέστιο). Σε αυτή τη λογική, ακολουθούν μερικές ιδέες που καθένας μπορεί να «πακετάρει» και να φυλάξει στο ψυγείο από το προηγούμενο βράδυ:

Ένα κεσεδάκι γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, ένα μήλο και μια πλάκα δημητριακών με γάλα.

Μια ράβδο τυριού μοτσαρέλα (ή άλλου κίτρινου τυριού με χαμηλά λιπαρά), δύο φέτες ψωμί σταρένιο, πολύσπορο, ολικής άλεσης ή από καλαμποκάλευρο αλειμμένο με μια μικρή στρώση μαργαρίνης, επίσης χωρίς λιπαρά, και περίπου 1 φλιτζάνι ρώγες σταφυλιού, χωρίς κουκούτσια.  

Ένα γάλα 1% σε χάρτινη συσκευασία του 0,5 λίτρου, μια μπανάνα και μισό σάντουιτς με φυστικοβούτυρο σε ψωμί ολικής άλεσης.

Ένα μπολ δημητριακά ανακατεμένα με ¼ του φλιτζανιού καρύδια και ¼ του φλιτζανιού αποξηραμένα φρούτα, μαζί με γάλα 1% σε χάρτινη συσκευασία του 0,5 λίτρου.

Μισό donut -ει δυνατόν, σταρένιο- με ελαφριά κρέμα, ένα μήλο ή πορτοκάλι κι ένα γάλα 1% σε χάρτινη, ατομική συσκευασία του 0,5 λίτρου.

Στο μπλέντερ και… φύγαμε!

Εναλλακτικά, ρίξτε τα… πάντα στο μπλέντερ και, από εκεί, σ’ ένα θερμός απ’ όπου θα πιει το παιδί το πλήρες πρωινό του στο δρόμο για το σχολείο.

Ένα φλιτζάνι γάλα 1% ή ένα μικρό κεσεδάκι γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, με γεύση βανίλια, μια μικρή μπανάνα και 2 κουταλάκια του γλυκού μέλι.

Ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι, ¼ του φλιτζανιού κατεψυγμένες φράουλες (που μπορείτε κάλλιστα να αντικαταστήσετε με ακτινίδια τα οποία έχουν ισάξιες αντιοξειδωτικές ιδιότητες και μηδαμινές θερμίδες) και 1 φλιτζάνι γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, με γεύση βανίλια.

Ένα κουταλάκι του γλυκού φυστικοβούτυρο, 1 φλιτζάνι γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά με γεύση σοκολάτας, 1 κουταλάκι του γλυκού κακάο σε σκόνη και μισή μπανάνα.

Ελευθερία Κανακάκη

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Το site morethanawoman.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία σας