mature teacher cecily is fucking her student liebelib.mobi dianne merek female agent with glasses banged on casting xxxvideohd.net kagney linn karter dale dabone in i have a wife wwwxxx cvom loonavision mfc phiimsex o trong quan doi hotmoza.tv ppornktube boapoda anak bandung norway rachel steele biqle video www sextopone hotcity40 com

Συμβουλές για την σωστή διατροφή των παιδιών

Γράφτηκε από την  Σεπ 21, 2019

"Επιλεκτικά" παιδιά, που δεν τρέφονται σωστά; Διαβάστε πώς θα τα πείσετε να αλλάξουν συνήθειες!

Πολλά παιδιά είναι μάλλον... καλομαθημένα •άλλα, πάλι, απλά... κακόφαγα! Σε όλη τη διάρκεια της νηπιακής, παιδικής κι εφηβικής ηλικίας, όμως, είναι απαραίτητη να τους παρέχουμε μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη, ισορροπημένη διατροφή που θα διασφαλίσει την υγιή τους ανάπτυξη. Όσον αφορά δε στις δυσκολίες που αρκετές μαμάδες αντιμετωπίζουν, μπορούν σταδιακά να "παρακαμφθούν" με κάποια μικρά... τρικ!

Όταν το παιδί αρνείται να φάει λαχανικά...

Είναι γεγονός! Μερικά λαχανικά έχουν έντονη γεύση και οσμή. Επιπλέον, είναι αποδεδειγμένο ότι, ήδη από τη στιγμή της γέννησής μας, προτιμούμε τα αλμυρά και γλυκά φαγητά και όχι τα πικρά και ξινά. Το πρώτο, λοιπόν, που πρέπει να κάνετε είναι να δώσετε χρόνο στο παιδί να γνωρίσει, να αγγίξει και να μυρίσει τα διάφορα λαχανικά. Επόμενο βήμα είναι να αρχίσετε να του δίνετε να δοκιμάζει, με κάθε ευκαιρία και σε συνδυασμό με τροφές που ήδη του αρέσουν, τα πιο γλυκά και... χρωματιστά από αυτά: καρότο, καλαμπόκι, ντομάτα, αρακά. Όμως, προσοχή! Κάθε γεύση πρέπει να τη δοκιμάζει ξεχωριστά (όχι 2-3 "καινούργια" λαχανικά στο ίδιο γεύμα ή στην ίδια σαλάτα), χωρίς "περίεργες" ή "βαριές" σάλτσες •η "γνωριμία" με ένα λαχανικό (που, για να επιτευχθεί, ίσως χρειαστεί να προηγηθούν και 10-15 αποτυχημένες προτάσεις, σύμφωνα με τους παιδοψυχολόγους), μπορεί να γίνει και υπό μορφή σνακ.

Εξίσου έξυπνος τρόπος είναι να λιώσετε στο μπλέντερ διάφορα λαχανικά και να χρησιμοποιήσετε τον πολτό τους ως βάση για φαγητά αποδεκτά από τα παιδιά: σε μία σπιτική πίτσα, στη σάλτσα ή τον κιμά για τα μακαρόνια και το παστίτσιο, σε μία σούπα, στο μείγμα για τα μπιφτέκια κ.ά., όμως, χωρίς καρυκεύματα και πολλά μυρωδικά.

Να θυμάστε ότι χρειάζονται περίπου 3 μερίδες λαχανικών την ημέρα (μία μερίδα ισοδυναμεί με 1 φλιτζάνι ωμά ή 1/3 φλιτζάνι βρασμένα) προκειμένου να καλυφθούν οι διατροφικές ανάγκες του κι ότι, αν συνηθίζετε να πηγαίνετε μαζί με το παιδί στο super market, το μανάβικο ή τη λαϊκή, θα το βοηθήσετε να συνηθίσει πιο εύκολα την παρουσία τους στο τραπέζι σας. Οι καβγάδες κι οι απειλές δεν αποδίδουν, οι... επικλήσεις στον κόπο, τη φροντίδα και την αγάπη σας είναι άκρως αντιπαιδαγωγικες κι ούτε, βέβαια, είναι σωστό να επιχειρήσετε να... δωροδοκήσετε το παιδί με μια σοκολάτα, για παράδειγμα •αυτό μπορεί να το οδηγήσει σταδιακά μέχρι και σε υπερφαγία!

Όταν το παιδί δεν πεινάει σχεδόν ποτέ την ώρα που καθόμαστε στο τραπέζι...

Τα παιδιά καθυστερούν αρκετά να αντιληφθούν το φαγητό ως βιοτική ανάγκη αλλά και ως μορφή διασκέδασης. Για το λόγο αυτό, πρέπει οι ώρες των γευμάτων να μη διαρκούν πολύ και να μην υπάρχουν γύρω του πράγματα που πιθανόν του αποσπούν την προσοχή (όπως τηλεόραση ή video games). Συνηθίστε να φλυαρείτε μαζί του την ώρα του φαγητού, για θέματα ευχάριστα κι ενδιαφέροντα, αλλά μην το πιέζετε να φάει παραπάνω απ' όσο "αντέχει". Κι αν ανησυχείτε (όπως κάθε Ελληνίδα μάνα!) ότι δεν τρέφεται αρκετά, καταγράψτε και συνυπολογίστε τα μικρογεύματά του και θα διαπιστώσετε ότι το διαιτολόγιό του είναι πολύ πιο πλούσιο απ' ό,τι φαίνεται.

Βέβαια, για να μη "χάνει" τα κανονικά γεύματα, θα πρέπει να καθορίσετε ένα πρόγραμμα τακτικών ωρών που θα κάθεστε (ει δυνατόν, όλη η οικογένεια) στο τραπέζι και να περιορίσετε στο ελάχιστο τα σνακ που καταναλώνει •εκτός του πρωινού, του χρειάζονται 2-3 μικρογεύματα.

Όταν το παιδί πετάει το φαγητό του έξω από το πιάτο του...

Από τη στιγμή που η ανάπτυξή του κυμαίνεται σε φυσιολογικά, για την ηλικία του, επίπεδα, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας ούτε, φυσικά, λόγος για να αρχίσετε καβγά! Το παιδί δείχνει είτε ότι έχει χορτάσει είτε ότι θέλει να "τραβήξει" την προσοχή σας •στη δεύτερη περίπτωση, αφήστε να περάσει απαρατήρητη, ώστε να μην επαναληφθεί, η αρνητική του συμπεριφορά. Εξετάστε, ωστόσο, το ενδεχόμενο να δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει ακόμα σωστά τα μαχαιροπίρουνα •μην επιχειρήσετε να το ταϊσετε (γιατί θα αισθανθεί "μωρό"), αλλά δοκιμάστε να του σερβίρετε φαγητό με πυκνότερη υφή (που "στέκεται" καλύτερα στο πιρούνι), αλλά και φαγητό που μπορεί να φάει με τα δάχτυλα (για παράδειγμα, μικρά σάντουιτς, καλαμάκια με χοιρινό ή κοτόπουλο κτλ.)

Όταν το παιδί καταναλώνει υπερβολικά μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και γλυκών

Εδώ έχουμε ένα πραγματικό πρόβλημα, καθώς μπορεί να οδηγήσει στην παχυσαρκία και στην εκδήλωση διάφορων πολύ σοβαρών ασθενειών! Το πρώτο που θα πρέπει, λοιπόν να κάνετε είναι... να αδειάσετε τα ντουλάπια σας από όλα τα βλαβερά σνακ και να τα αντικαταστήσετε με φρούτα, γιαούρτια με φρούτα χαμηλά σε λιπαρά, σπιτικές κρέμες, δημητριακά, μπισκότα ολικής άλεσης κ.ά. Γενικά, όσο κουραστικό κι αν ακούγεται, ό,τι φτιάχνετε με τα χέρια σας είναι πιο υγιεινό από όλα αυτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο •έχετε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε μαύρη ζάχαρη, μέλι ή στέβια και να μη "φορτώσετε" το παιδί με περιττές θερμίδες και τεχνητά γλυκαντικά.

Όταν το παιδί αρνείται να δοκιμάσει οποιοδήποτε φαγητό "δεν ξέρει"

Πρόκειται για τη λεγόμενη "τροφική νεοφοβία" και εμφανίζεται κυρίως στα παιδιά που είναι, έτσι κι αλλιώς, επιλεκτικά. Για να την αντιμετωπίσετε, θα χρειαστεί να κάνετε ό,τι και με τα λαχανικά: να επιμείνετε! Ακόμα κι αν πολλά από τα φαγητά σας "πάνε χαμένα", πρέπει να προσφέρετε στο παιδί τις νέες γεύσεις ξανά και ξανά, δοκιμάζοντας διαφορετικούς τρόπους παρουσίασης (όσο το δυνατόν πιο απλούς αλλά και πιο... παιχνιδιάρικους) κάθε φορά.

Επιπλέον, βάλτε το παιδί... στην κουζίνα σας! Μαγειρεύοντας μαζί, θα αποδεχτεί τελικά πιο εύκολα οποιαδήποτε καινούργια τροφή.

Σε κάθε περίπτωση...

...σταματήστε να μαγειρεύετε ξεχωριστό φαγητό για το παιδί.

Δώστε του εξ' αρχής να καταλάβει πως, αν δε φάει ό,τι υπάρχει στο τραπέζι (ή μέρος αυτού), δε θα φάει κάτι άλλο και προσπαθήστε να καταλήξετε σ' ένα εβδομαδιαίο μενού "κοινής αποδοχής".

...σταματήστε να το πιέζετε να "αδειάζει" το πιάτο του.

Είναι σημαντικό να καταλάβει το αίσθημα κορεσμού.

...σταματήστε να το... κατηγορείτε για τα δικά σας λάθη.

Είστε το πρότυπό του, σας παρατηρεί συνεχώς, και δεν μπορείτε να περιμένετε να αποκτήσει σωστές διατροφικές συνήθειες αν εσείς συνεχώς "τσιμπολογάτε", δείχνετε να απολαμβάνετε πολύ το fast food ή είστε πολύ επιλεκτική στην στην διατροφή σας.

Ελευθερία Κανακάκη

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Fresh News

Το site morethanawoman.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία σας